بازدید 17703

همه چیز درباره شیرآلات دانفوس  

دانفوس از سال ۱۹۳۳ به‌صورت جدی وارد بازار سرمایش شد و حالا محصولات مختلف آن از کمپرسور و شیرآلات گرفته تا تجهیزات خاص و سفارشی‌ساز در کشورهای مختلفی مثل فرانسه و چین و مکزیک و... تولید می‌شود .
کد خبر: ۱۱۴۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 19 September 2022

همه چیز درباره شیرآلات دانفوس  

حفظ ایمنی در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع مدیون به‌کارگیری شیرآلات مختلف است. این شیرها در خط مکش و دهش و خط مایع نصب می‌شوند و هر کدام وظایف ویژه‌ای دارند اما می‌توان گفت همه‌ی آن‌ها در بالا بردن دقت سیستم برودتی و بهینه‌سازی عملکرد آن موثر هستند و نمی‌توان به انتخاب شیرآلات بی‌توجه بود. به همین دلیل نیز بسیاری برای خرید شیرآلات برودتی به محصولات دانفوس اعتماد می‌کنند. این برند دانمارکی برای همه‌ی اهالی صنعت برودت در جهان شناخته شده است و با وجود این که نمایندگی رسمی در ایران ندارد اما در بازار سرمایش ایران نیز خرید و فروش می‌شود.

دانفوس از سال ۱۹۳۳ به‌صورت جدی وارد بازار سرمایش شد و حالا محصولات مختلف آن از کمپرسور و شیرآلات گرفته تا تجهیزات خاص و سفارشی‌ساز در کشورهای مختلفی مثل فرانسه و چین و مکزیک و... تولید می‌شود. دانفوس همچنان استاندارد محصولات را در سطح بالایی نگه داشته است و استفاده مناسب از آن‌ها می‌تواند راه موثری برای کنترل جریان مبرد و افزایش دقت باشد. اما برای بهره‌گیری از توان شیرآلات باید هم در مرحله انتخاب و خرید و هم در مرحله نصب و راه‌اندازی دقیق بود. در ادامه به چند نکته کاربردی برای خرید شیر برقی، شیر دستی و شیر انبساط دانفوس اشاره می‌کنیم.

نکات کلیدی در خرید شیر برقی دانفوس

همه چیز درباره شیرآلات دانفوس  

رسم توضيحي 1شیر برقی دانفوس

وظیفه‌ی اصلی شیر برقی یا همان سلونوئيد ولو در چرخه تبرید، کنترل جریان مبرد است.

برای این که شیر برقی به‌خوبی از عهده‌ی این وظیفه بربیاید باید ابتدا با توجه به نیازها و ویژگی‌های سیستم سرمایشی به این سوالات پاسخ داده شود:

۱.مبرد سیستم سرمایشی ما فریونی یا آمونیاکی است؟

۲.انتظار چه عملکردی از شیر برقی داریم؟ یعنی می‌خواهیم شیربرقی نرمالی باز باشد یا نرمالی بسته؟

۳.شیر برقی قرار است در کدام بخش سیستم نصب شود؟ آیا سیستم ما زیرصفری است یا بالای صفری؟

۴.شیر برقی جوشی می‌خواهیم یا مهره‌ای؟

۵.سایز دقیق شیر برقی را می‌دانیم؟

با ارائه پاسخ دقیق به هر کدام از این سوالات، یک گام به انتخاب و خرید شیر برقی مناسب نزدیک‌تر می‌شویم. در واقع، شیر برقی دانفوس انواع مختلفی دارد و می‌تواند پاسخگوی نیازهای متنوعی باشد اما جنس شیربرقی و طراحی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، برای سیال‌هایی با فشار و دمای بالا باید به سراغ شیربرقی استیل دانفوس برویم اما برای سایر وضعیت‌ها می‌توان از جنس برنجی استفاده کرد که به اندازه کافی هم مستحکم است. اگر سیال ما آب باشد، می‌توانیم از شیربرقی پلاستیکی دانفوس استفاده کنیم. یکی از مزیت‌های خرید شیر برقی دانفوس، نصب آسان آن است. هر چند لازم است که برخی از مدل‌های شیربرقی در زاویه خاصی قرار بگیرند.

قیمت شیربرقی دانفوس یکی دیگر از سوالات رایج خریداران است. به صورت کلی می‌توان گفت قیمت شیربرقی دانفوس از قیمت شیر برقی کستل ارزان‌تر است اما برای این‌که قیمت دقیق را بررسی کنیم باید سایر متغیرها را هم درنظر بگیریم. به عنوان مثال، هر قدر سایز شیر برقی بالاتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است.  

نکات کلیدی در خرید شیر انبساط دانفوس

همه چیز درباره شیرآلات دانفوس  

رسم توضيحي 2شیر انبساط دانفوس

وظیفه اصلی شیر انبساط یا همان اکسپنشن ولو کنترل میزان و فشار مبردی است که به سوی اواپراتور می‌رود.

برای انتخاب شیر انبساط باید ابتدا نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • میزان فشار اواپراتور و کندانسور؛
  • ظرفیت سرمایشی؛
  • دمای اواپراتور؛
  • نوع مبرد.

پس از توجه به این نکات است که می‌توانید مدل شیر انبساط را انتخاب کنید. شیر انبساط دانفوس به دلیل محدوده دمایی گسترده و سوزن قابل تعویض از محبوبیت بالایی برخوردار است. شیر انبساط دانفوس هم مانند شیر برقی این برند دارای دو نوع جوشی و مهره‌ای است و مدل‌های مختلف آن را می‌توان در بازه دمایی -۶۰ تا +۵۰ به‌کار برد.  

برای قیمت اکسپنشن ولو دانفوس باید بدانید که آن‌ها دارای اکولایزر داخلی و اکولایزر خارجی هستند اما معمولاً در سیستم‌های سرمایشی از اکولایزر خارجی استفاده می‌شود. اگر سیستم دارای چند مدار باشد، توصیه می‌شود که خریداران از اکولایزر خارجی استفاده کنند.

قیمت اکسپنشن ولو دانفوس یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران است اما معمولاً این قیمت به دلیل نوسانات ارزی ثابت نیست و با توجه به ویژگی‌های هر مدل متفاوت است.

نکات کلیدی در خرید شیر دستی دانفوس

شیر دستی یا همان شات آف ولو در خط‌ های مایع، مکش، دهش و بازگشت روغن نصب می‌شود تا در صورت ضرورت بتوانیم جریان مبرد را قطع کنیم.

برای انتخاب شیر دستی دانفوس باید حتماً نکات زیر را در نظر گرفت:

  • حداکثر فشار کاری؛
  • دمای کارکرد؛
  • نوع اتصال؛
  • سایز شیردستی.

شیر دستی دانفوس دارای دو نوع جوشی و مهره‌ای است و در ابعاد مختلف ساخته می‌شود. قیمت شیر دستی دانفوس هم تحت تاثیر همین دو عامل عمده یعنی نوع اتصال و اندازه است. مدل‌های مختلف شیر دستی دانفوس در کشور چین ساخته می‌شود و بدنه‌ی آن‌ها از جنس برنج است.

برای خرید انواع شیرآلات دانفوس می‌توانید از کاتالوگ این محصولات و همین‌طور نرم‌افزار دانفوس استفاده کنید. خریداران دانفوس باید به اصالت کالا توجه کنند و به سراغ تامین‌کنندگان معتبر تجهیزات سرمایشی بروند تا هم از خطر کالای تقلبی دور بمانند و هم بتوانند از مشاوره و تخصص آن‌ها استفاه کنند. 

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی